next release !
*New Release / Seasons of Electronics V1

Out Now!*
releases / 2005 - 2017
Pic not found!

shop
shop durchsuchen:


info / themen
neueste themen
Soon! *New Release V...
*New Release / ± Th...
*New Release / V.A. ...
FUTRONIK STRUCTURES ...
ROLAND
heisseste themen
Petition Gegen di... [19]
ELECTRAUMATISME W... [13]
Virtuelle Musikst... [13]
Release / Various... [13]
Release / ± The ... [12]
neueste artikel
SAM Broadcaster | Tu...
Bandcoaching grafisc...
HOFA Plugins / Intel...
Lernkurs "Hands On W...
Musikverträge : Der...
Musikverträge : Der...
Lernkurs "Hands On C...
Musikproduktion mit ...
Wichtige Adressen fu...
Lernkurs "Hands On S...
Musikverträge : Der...
eure Rechte und Pfli...
Was ist CC?
was ist die GVL ?
was ist die GEMA und...
support us!
enter an amount to donate:
¤

why donate?
online information
  • besucher online:2
seiten info
besucher: 1701774
website online: 2424 tage
702 besucher am tag
Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool
 Thema drucken
Skinny Puppy
DJ-Harder
Inspiriert von Pionieren in der experimentellen Musik, wie Throbbing Gristle, Portion Control, Kraftwerk oder auch Cabaret Voltaire und Post-Punk-Bands wie Bauhaus und Killing Joke, experimentierten Skinny Puppy mit elektronischen Aufnahmeverfahren. Die ersten Titel auf dem 1984er Debüt "Remission" lassen sich grob dem Electro-Wave-Umfeld zuordnen. Mit dem 1986er Werk "Mind: The Perpetual Intercourse" wurde die Musik zunehmend komplexer und industrial-lastiger. Dabei produzierten sie einen mehrschichtigen Sound unter Verwendung von Keyboards, Synthesizern, Samples, Drum-Computern, Tonbändern und aneinander gereihten Tapes, ausserdem benutzten sie als einer der ersten MIDI, verwendeten dabei aber untypischerweise analoge und digitale Maschinen gleichzeitig.

Aufgrund ihres Interesses an dem Medium Film produzierten sie eine Reihe von Musikvideos, um das Thema des jeweiligen Songs zu veranschaulichen; diese wurden jedoch von MTV und anderen Musiksendern nicht oder nur selten ausgestrahlt; das Video zu Worlock wurde praktisch weltweit nicht gesendet und war auch nie käuflich zu erwerben, weil darin eine grosse Anzahl von urheberrechtlich geschütztem Material verwendet wurde. Ihre Konzerte sind legendär wegen der bizarren und blutrünstigen Performance-Kunst, mit der sie die Besucher herausfordern wollten. Skinny Puppy wurde und wird mit einigen tanzbaren Songs auch in Clubs gespielt, erreichte aber nie das kommerzielle Radio.

Skinny Puppy wurde 1982 von cEvin Key (Die Schreibweise "cEvin" ist hierbei kein Druckfehler, sein bürgerlicher Name: Kevin Crompton, Instrumente) und Nivek Ogre (bürgerlicher Name: Kevin Graham Ogilvie, geboren am 5. Dezember 1962 in Vancouver, Kanada, vocals) gegründet. Key war von seiner damaligen Band Images in Vogue frustriert und wollte mit Skinny Puppy etwas "Rohes" und "Reales" schaffen. Ogre verfasste kurze, philosophische Lyrik-Fragmente, die er mit einem animalischen, rauhen Brummen vortrug. Mit Produzent Dave Ogilvie (nicht verwandt mit Kevin) veröffentlichten Skinny Puppy 1984 ihre ersten Aufnahmen bei Nettwerk Records und verhalfen in den kommenden Jahren dieser kleinen Plattenfirma zum Aufstieg zum wohl bekanntesten und erfolgreichsten Independent-Label in Kanada zu dieser Zeit. 1985 schloss sich der gebürtige Österreicher Bill Leeb (bürgerlicher Name: Wilhelm Anton Leeb, Keyboards und Bass) unter dem Pseudonym Wilhelm Schroeder Skinny Puppy an, stieg aber im kommenden Jahr aus Desinteresse wieder aus und gründete Front Line Assembly und Delerium. Sein Nachfolger wurde Dwayne Goettel, der eine klassische Keyboard-Ausbildung absolviert hatte und deswegen vor allem wegen seiner instrumentalen Fähigkeiten in die Band geholt wurde; er sollte jedoch noch entscheidenden Einfluss auf deren musikalische Entwicklung haben.

Mit den noch recht minimalistisch gehaltenen Veröffentlichungen Remission (1984) und Bites (1985) konnten sie erste Erfolge erzielen. Mit Mind: The Perpetual Intercourse (1986), einer LP, die zum Grossteil experimentelle, geisterhafte Klänge aus analogen Tonbändern enthält, zeigten sie eine musikalische Weiterentwicklung und konnten ihre Fangemeinde weiter vergrössern. Nach dem Einstieg von Goettel produzierten sie 1987 Cleanse Fold and Manipulate, die überwiegend von Keyboards, Synthesizern und - zum ersten Mal - MIDI-Sequenzen geprägt ist.

Zu dieser Zeit begann ihr öffentliches Engagement für den Tierschutz. Auf ihrer Head Trauma Tour (1987) und der VIVIsectVI Tour im folgenden Jahr zeigten sie Filmaufnahmen von Tierversuchen. Der Titel der LP VIVIsectVI (1988) ist ein Wortspiel, das zusammen mit Vivisektion einen Bezug zum Satanismus herstellen soll (VI ist die römische Zahl für "6" und ergibt im Albumtitel "666"). Auf diesem Album kritisieren sie in deutlichen Worten die Umweltverschmutzung (Hospital Waste), Chemische Waffen (VX Gas Attack), die Forderung nach sexueller Enthaltsamkeit zum Kampf gegen Aids (State Aid), Kindesmissbrauch (Harsh Stone White), die Abholzung von Wäldern für die Nutztierindustrie (Human Disease (S.K.U.M.M.) und Vergewaltigung (Who's Laughing Now?). Der bekannteste Song von VIVIsectVI ist Testure, in dem sie die Vivisektion als Holocaust an Tieren durch gierige Wissenschafter darstellen. Dieser Song erreichte 1989 eine Platzierung in den Billboard Hot Dance Music/Club Play Charts.

Ende der 1980er Jahre begannen die Bandmitglieder an verschiedenen Nebenprojekten zu arbeiten, darunter Doubting Thomas, platEAU und aDuck. Am Album Rabies (1989) wirkten einige Gastmusiker mit, darunter Al Jourgensen von Ministry, der mit anderen Musikern E-Gitarre spielte. Auf diesem Album sind erstmals Heavy Metal-Elemente zu hören, wodurch es zum bis dahin umstrittensten von Skinny Puppy wurde. Die Ansichten gingen weit auseinander, ob diese Rock-Einflüsse eine echte Bereicherung darstellten und ob sich dadurch die Musik von Skinny Puppy gefährlich dem eingängigen Mainstream annäherte. Die Anwesenheit von Jourgensen tat ihr übriges dazu, die Mitglieder der Band auseinander zu treiben: Es gab keine Tour um Rabies zu promoten, stattdessen tourte Ogre mit Ministry als zusätzlicher Gitarrist. Key und Goettel gingen zunehmend auf Distanz zu Ogre, weil sie glaubten, dass er sich für alle möglichen Projekte mehr interessiere als für die Band. Hinzu kamen unterschiedliche Auffassungen im kreativen Bereich.

Das nächste Album Too Dark Park (1990) gilt jedoch wieder als Meilenstein und zwar besonders in der Entwicklung von Industrial Dance und Industrial Rock. Hier werden Industrial Elemente und funkiger Popsound der 1980er Jahre bunt gemischt. Der Nachfolger Last Rights (1992) gilt schliesslich als der kompositorische und künstlerische Höhepunkt von Skinny Puppy, auch was die Produktion angeht, insbesondere Inquisition ragt dabei besonders heraus. Das Stück Left Handshake, das ursprünglich auf dem Album sein sollte, wurde vor der Veröffentlichung aus urheberrechtlichen Gründen entfernt, weil darin eine Rede von Timothy Leary verwendet wurde. Dadurch wurde das thematische Konzept des Albums geschmälert. Der Titel Last Rights erwies sich als sehr passend, nicht nur wegen der apokalyptischen Thematik sondern weil er gewissermassen auch den danach beginnenden Niedergang der Band vorweg nahm.

1993 entschied man sich für einen Label-Wechsel von Nettwerk zu American Recordings und begann in Malibu, Kalifornien mit der Aufnahme von The Process, ein Konzeptalbum über den Psychotherapie-Kult in den 1960er Jahren, mit Roli Mossiman als Produzent. Dessen Stil wurde aber schnell als zu wenig aktiv empfunden, so dass er durch Martin Atkins ersetzt wurde. Mit ihm wurde es aber noch schlimmer, wenn auch aus ganz anderen Gründen: Key und Goettel hatten den Eindruck, dass Atkins die Band spalten wollte, um mit Ogre eigene Projekte voranzutreiben. 1995 wurde auch er gefeuert und für ihn übernahm Mark Walk die Produktion. Die Streitigkeiten und der Drogenmissbrauch der Band verzögerten die Fertigstellung des Albums und erhöhten die Kosten, so dass American Records den Vertrag von drei auf ein Album reduzierte. Key erklärte später der Presse, dass die Plattenfirma versucht habe, den Musikstil mit Blickrichtung auf damals kommerziell erfolgreiche Bands wie Nine Inch Nails zu beeinflussen, was die Kreativität von Skinny Puppy zusätzlich belastete. 1995 verliess Ogre Skinny Puppy, um sich ausschliesslich anderen Projekten zuzuwenden, was das Ende der Band bedeutete. Goettel flog mit den Tapes zurück nach Vancouver, wo er wenige Tage später nach einer Überdosis Heroin im Haus seiner Eltern tot aufgefunden wurde. Ogre und Key stellten The Process fertig und veröffentlichten es schliesslich 1996 im Gedenken an ihn.

2000 spielten Ogre und Key als Skinny Puppy auf dem Doomsday Festival in Dresden und tourten 2001 zusammen als Vorgruppe für das Soloprojekt von Ogre namens OhGr. 2003 begannen sie, zusammen mit Gastmusikern wie Danny Carey von Tool, mit der Produktion eines neuen Skinny Puppy-Albums mit dem Titel The Greater Wrong of the Right, das am 25. Mai 2004 erschien. Im Sommer und Winter folgte eine ausgedehnte Tour, die sie für einen Festivalgig am 17.07. auch nach Deutschland auf die Loreley führte. Zwei Konzerte aus ihrem Heimatland Kanada und zwar Toronto und Montreal wurden für eine DVD-Veröffentlichung aufgezeichnet, die im September 2005 erschienen ist. Im Sommer des Jahres 2005 waren sie auch erstmals seit 17 Jahren wieder für drei Clubgigs in Deutschland.

Ausserdem arbeiten beide Musiker weiter an anderen Projekten, Key als Solokünstler und bei den Bands Download und Tear Garden, Ogre ist bei den bekannten Industrial Acts KMFDM und Pigface involviert und bildet seit 1996 zusammen mit Mark Walk die bereits erwähnte Band ohGr.

Im Frühjahr und Sommer folgte schliesslich eine ausgedehnte USA-, Canada-Tour und auch einige Konzerte und Festival-Auftritte in Europa.

im Jahr 2008 spielte Nivek Ogre den Pavi Rotti in Repo- the genetic Opera.

Studio-Alben

* Back and Forth (Demo-Tape, 35 Exemplare, 1983)
* Remission (1984)
* Bites (1985)
* Mind: The Perpetual Intercourse (1986)
* Cleanse Fold and Manipulate (1987)
* VIVIsectVI (1988)
* Rabies (1989)
* Too Dark Park (1990)
* Last Rights (1992)
* The Process (1996)
* Puppy Gristle (eigentlich kein Skinny-Puppy-Album, sondern ein Projekt von Key, Goettel und Genesis P-Orridge, limitierte Auflage, 2002)
* The Greater Wrong of the Right (2004)
* Mythmaker (2007)
* HANDOVER (2010)
* Weapon (2013)

Live-Alben

* Ain't It Dead Yet? (Live-Konzerte in der Concert Hall in Toronto, Kanada, 1987, erschienen 1989)
* Doomsday: Back and Forth Series 5: Live in Dresden (Liveauftritt auf dem Doomsday Festival 2000)
* The Greater Wrong Of The Right (Live DVD 2005 Recorded Live in Toronto and Montreal)
* Live Bootlegged, Broke And In Solvent Seas (2012)

Singles/EPs

* Dig It (1986)
* Chainsaw (1987)
* Stairs and Flowers (1987, USA)
* Addiction (1987)
* Dogshit (1988)
* Testure (1989)
* Tin Omen (1989)
* Worlock (1990)
* Tormentor (1990)
* Spasmolytic (1991)
* Inquisition (1992)
* Love in Vein (nicht erschienen, 1992)
* Candle (Promo, 1996)
* Track 10 (limitierte Auflage von 1.000, verkauft auf dem Doomsday Festival, 2000)
* Politikil (Promo, 2007)

Compilationen

* Bites and Remission (1987)
* Remission and Bites (1987)
* Twelve Inch Anthology (1990)
* Back and Forth Series 2 (Erweiterung von Back and Forth, 1992)
* Brap: Back and Forth Series 3 & 4 (1996)
* Remix Dys Temper (Remixe, in memoriam Goettel, 1998)
* The Singles Collect (1999)
* B-Sides Collect (1999)
* Back and Forth Series 6 (limitierte Auflage, 2003)
* Back and Forth Series 7 (limitierte Auflage, 2007)

Soundtracks

* Underworld (Skinny Puppy - Optimissed)
* Saw II (Skinny Puppy - Rodent)
* Blair Witch Project (Skinny Puppy - Draining Faces)
* Saw V (Skinny Puppy - ugLi)

Videos

* Ain't It Dead Yet? (Live-Konzert in der Concert Hall in Toronto, 1987; VHS: 1989, DVD: 2001)
* Video Collection (1984-1992) (VHS: 1996, DVD: 2001)
* The Greater Wrong of the Right live (Live-Aufnahmen von 2004 sowie 1988, 1990 und 1992, Videoclips, Dokumentarfilm Information Warfare, Doppel-DVD: 2005)

Film

* Repo - the genetic Opera - Ogre als Pavi Rotti (2008)

Offizille Web-Site : Skinny Puppy
News : Litany.net
Subconscious Records : Label
ohGr (Nivek Ogres Band nach Skinny Puppy) : Info
Bearbeitet von DJ-Harder am 23-05-2017 12:26
* Musik ist der Film im Kopf des Zuhörers *
 
DJ-Harder
static.websimages.com/static/motifs/MidnightMulticolor/Midnight_Purple/bg-logo2.jpg

AND THIS IS WHAT THE DEVIL DOES


Many live-videos .... in full playtime!


1985/11/16 CAN | Toronto, ONT, Club Holiday 42min
NTSC DVD, transferred from a very low generation VHS tape. This might even be a PRO shot as it has a lot of strange images mixed in with the concert footage. But to be honest I really can't tell and there I still consider it an audience shot. As most other Skinny Puppy footage this is a little bit on the low lights side but delivers killer close ups. The sound quality is great. The DVD menu has this incorrectly labeled Montreal 11/17/85. Authored by CJC.


1985/12/12 USA | New York City, Danceteria 51min
NTSC DVD, xp encoded and transferred from a low generation source. I have never seen a better quality version of this. Very few color distortions for red lighting only. Never the less it is hazy as hell but still awesome as far as I am concerned. Shot from the crowd with awesome close ups and great sound. Authored by CJC.

1985/12/19 CAN | Winnipeg, MB, Art Gallery 60min
NTSC DVD, transferred from a 1st generation VHS tape. This audience shot is dark as heck. It was taken from dead center balcony and has no close ups to speak of. The sound is very good. Actually this must be considered a semi-pro production since it comes from the vault of the Canadian underground TV show "Alternative RockStand". The DVD also has a hilarious bonus feature, a 50's style documentary about beavers. Rules! Authored by CJC.

1986/09/-- CAN | Vancouver, BC, University of British Columbia 74min
NTSC DVD, PC authored and transferred from a somewhat low generation VHS tape. Unfortunately there are some tape glitches. This is an audience shot from the crowd. The close ups are great and the sound is good but the lights are semi low. The DVD menu has the wrong date and the exact date in general is unknown. Authored by CJC.

1986/10/11 NLD | Horst, Zopo Festival 58min
PAL DVD, PC authored and transferred from the original master source, an audience recorded 8MM tape. The shot was taken from the front row on the right hand side. Needless to say that image and audio quality are spectacular.

1986/12/10 USA | Los Angeles, CA, The Roxy 61min
NTSC DVD, transferred from an unknown source. The image of this right side audience shot is very hazy and blurry. Not an enjoyable watch really. The audio is ok but far from being great. The DVD menu has this incorrectly labeled Detroit 1986.

1987/07/14 USA | New York City, The Kitchen - New Music Seminar 60min
NTSC DVD, transferred from a low generation source, most likely from a 2nd or 3rd generation tape. There are some sweet close ups on this audience crowd shot. The sound is good and there are no color distortions, image quality is just slightly on the soft side. Despite it not being perfect this is by far the best version I have ever seen of this show. The DVD menu has incorrect date info. Authored by CJC

1988/04/16 NLD | Amsterdam, Melkweg 55min
PAL DVD, supposedly this is master sourced but I doubt it. On the other hand it's sometimes hard to tell with these old sources. Be it what it may, you won´t find any better than this version. It's a great pro shot, also known as "Attack Club". Is it really necessary to mention that the sound is great too?

1988/04/20 DNK | KÄbenhavn, Alexandra 50min
PAL DVD, XP encoded and SA transferred from an unknown generation VHS tape with good audio. The audience camera was positioned on the right side and delivers an unobstructed and fairly close image. There are a few glitches on the tape and the colors tend to bleed every once in a while but good luck trying to find better than this. Transferred by dummkopf, source provided by BP.

1988/04/21 SWE | Gothenburg, Draupner 95min
NTSC DVD, transferred from a low generation source. This really isn´t a great audience shot. The dead center and not so elevated camera produces lots of obstruction. The band is literally only visible during the sound check part when the room was empty. On top of that the audio is super low. Kind of a stinker and for completists only.

1988/05/07 SVN | Ljubljana, Cankarjew Dom 64min
NTSC DVD, transferred from a low generation source. The dead center audience shot finds the camera elevated enough to avoid crowd obstruction from the floor. There are some beautiful close ups here and excellent audio as well. The only downside to the whole thing is the level of grain. Absolutely no signs of tape generation.

1988/05/11 CHE | Geneve, Le Bouffon 51min
NTSC DVD, transferred from an extremely generated source. All colors are gone, terribly b&w 'quality'. The only halfway good thing about this audience shot from the crowd is the still decent sound. I can only image what a great video this would be should a low gen copy ever surface.

1988/10/-- USA | Unknown City & Venue 39min
NTSC DVD, transferred from an unknown source. Actually everything about this show is unknown> Venue, date, city! It's a fairly decent audience shot from the right side, little to no obstruction. The sound is ok. The dvd also features a mid generation sourced 15minutes segment of a 1992 Chicago audience shot.

1988/10/15 USA | Austin, TX, Liberty Lunch 52min
NTSC DVD, transferred from a super low generation source. You won´t find any better than this. It's an audience shot from the frontrow with good audio. The dvd comes with 20 minutes of additional video clips.

1988/10/20 USA | Chicago, IL, Cabaret Metro 72min
NTSC DVD, transferred from the original 8mm master tape. This version is complete and runs 72 minutes. The formerly missing parts can be selected separately via the DVD's menu. The audience camera was positioned on the right side balcony. The image is totally unobstructed and very close. The audio is awesome

1988/11/06 CAN | Toronto, ONT, Concert Hall 77min
NTSC DVD, transferred from a low generation source. The lights on this audience shot are kind of low again. Angle wise this is a center shot from what could have been a front row spot on the balcony or a mid level tier. The audio quality is far better than the image's one.

1990/11/09 USA | Detroit, MI, Quartier Latin 81min
DUAL LAYER PAL DVD, XP encoded and SA transferred from a low generation VHS tape. The image of this dead center audience shot is very dark. There are no close ups to speak of. At least the image is tripod steady and unobstructed. The audio quality is good. Transferred by dummkopf, source provided by BP.

1992/06/18 USA | Miami, FL, Cameo Theatre 70min
NTSC DVD, transferred from low gen source. This is another audience shot from a center mid level tier angle. The camera zooms in nicely and the audio is great. You won´t find any obstruction or shifting. Authored by CJC.

1992/06/26 USA | Dallas, TX, Bronco Bowl 87min
NTSC DVD, SA transferred from a 1st generation VHS tape. It's an audience shot from right in front of the stage. Therefore you won't find any obstruction. The sound is perfect too.

1992/07/21 USA | Chicago, IL, Riviera 15min
NTSC DVD, PC authored from a low generation source. Incomplete recording from an elevated spot, right of center. There's a little bit of obstruction, but the capture is generally nice. The sound quality is very good. Too bad that only 15 minutes were recorded.

2000/08/20 GER | Dresden, Doomsday Festival 91min
NTSC DVD, transferred from a 1st generation VHS tape. This audience shot was taken from an elevated spot on the right side. The image is unobstructed and the sound kills. If only it wouldn't have been converted from pal to ntsc!

2004/07/11 FRA | Paris, Elysäe Montmartre 31min
NTSC DVD, transferred from an unknown source, possibly digi cam sourced. The sound is god awful but the image quality is surprisingly good for footage of such nature. It was shot from the floor crowd from close to the stage resulting in killer close ups. As everyone can easily tell not the full show has been recorded.

2004/07/17 GER | St. Goarshausen, Loreley Amphitheater 98min
NTSC DVD, transferred from an low generation source. This audience shot was taken from an elevated spot on the left hand side. There is a little bit of obstruction here and there but for the most part the video is steady and good. The encoding on the other side is only mediocre and quite pixelated. The audio is a distorted mess. The dvd has bonus footage from Atlanta 2004.

2005/08/12 CZE | Tä¡bor, Love Planet Festival 65min
PAL DVD, PC authored in high quality from a master source. Multi cam audience shot from the crowd with fantastic audio. There's hardly any obstruction and the video is very steady. To put it plain and simple: An outstanding recording.

2005/08/25 HUN | Budapest, Sziget 67min
PAL DVD, transferred from the original DV tape. Here we have a great multi cam audience video. Lots of nice close ups and awesome audio too. Take a look at the screen caps and you'll see for yourself.

2007/05/24 USA | Santa Cruz, CA, The Catalyst 14min
NTSC DVD, transferred from the original master digi cam files. Only 14 minutes of this show have been recorded and the quality isn´t all that spectacular but at least the audio part of it is outstanding. Right side balcony angle by the way.

2007/06/06 CAN | Montreal, PQ, Le Spectrum 85min
NTSC DVD, PC authored from raw digi cam master files. Audience shot from the crowd. There's no obstruction to talk of and the image is mostly steady. The close ups though are very blurry and murky due to the digital zoom used. It pretty much ruins the overall pleasure of watching the show as one isn’t able to make out jack during those close ups. And lets just say there are a lot of them. The audio is very muffled for the first 15 minutes. The rest was dubbed with an alternative audio source and sounds great. Authored by BP.

2007/08/15 UK | Manchester, Academy2 35min
NTSC DVD, authored from digi cam files. Audience shot from the crowd, close to the stage. The image is rather pixelated and some songs are incomplete. Audio wise the quality is pretty decent, but like I said, don’t expect too much from the video quality. The screen caps are a little bit deceptive. The video doesn´t actually look that good.

2009/11/04 USA | Seattle, WA, Showbox Theater at the Market 58min
NTSC DVD, PC authored from some sort of digi cam or cell phone source. Audience shot from an elevated spot on the right side. Very shaky image and out of control focus. Not a great shot at all. The audio quality on the other hand is pretty sweet.

2009/11/13 CAN | Toronto, ONT, Phoenix Concert Hall 78min
NTSC DVD, authored from the master source. Audience shot from the crowd. Thou unobstructed, it's a more or less distant shot without any zoom. The audio quality is good. I'd say this is a digi cam recording, but a good one. If it only had a little bit of zoom in the mix.

2009/12/03 USA | Dallas, TX, Granada Theatre 26min
DATA DVD containing 26minutes of HD master file clones in MOV format. Audience shot. Audio is somewhat overdriven, but the image quality of course is pretty damn sweet..

2010/08/18 POL | Warszawa, Progresja 90min
PAL DVD, SA authored from a master source. Audience shot from an elevated and unobstructed spot on the right hand side. Basically no zoom at all but tripod steady. The audio quality is very good.

2010/08/19 HUN | Budapest, Diesel Club 93min
NTSC DVD, PC authored from a master source. Shot from the front row but with blown out audio.


Quelle: Coolerthanjesus.webs.com
Bearbeitet von DJ-Harder am 23-05-2017 11:22
 
Springe ins Forum:
google translate

qr code

server offline, please wait !

podcast
Snippets
BLACK I.P STUDIO MUSIC / NET-LABEL |  Distribution - Info - Kontakt

Radio-Hannover 87.6

http://www.hardbeat.de/

side-line

coma-music-magazine

http://www.infrarot.de/

http://www.poponaut.de/

http://studiodrive.de/

http://www.plugindex.de/

http://www.vst4you.com/

blackipstudio.spreadshirt

BLACK I.P STUDIO MUSIC / NET-LABEL | Info - Kontakt